Key Account Manager

Välkommen att söka jobb hos oss som Key Account Manager på North Shore Datacenter! Vi ser fram emot din ansökan senast den 29.3.2020.

Vill du vara med och utveckla ett spännande uppstartsbolag med stor potential och starka ägare?

Nyckeln till framgång för oss ligger i att utveckla kärnverksamheten i kombination med den enskilde medarbetarens vidareutveckling. För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du är villig att lära dig nya saker och känner dig bekväm i en arbetsmiljö där många saker sker parallellt. 

Vad gör vi?

North Shore Datacenter (NSDC) grundades 2018 av telecom-bolaget JNT och elbolaget Herrfors för att svara på de allt större behoven av datacentertjänster. Eftersom allt flera företag inte har de möjligheter eller resurser som krävs för att på ett säkert och smidigt sätt kunna hantera sin affärskritiska data, hålla sig up-to-date med senaste tekniken och ständigt underhålla sina servrar, har NSDC snabbt kunnat svara på behoven och ta rollen som en viktig aktör i regionen.  

Arbetsuppgifter

Eftersom du har en stark vilja att lyckats är du fullt medveten om att framgång inte kommer av sig själv och du har därför drivkraften och motivationen att jobba med ett starkt säljfokus. 

Försäljningen sker till stor del genom klassisk uppsökande försäljning och efterföljande after sales. För att lyckas krävs hög aktivitet i form av kundbesök och -kontakt samt att öka medvetenheten på marknaden och därigenom skapa intresse för våra tjänster. 

Du kommer att jobba inom Finland med inledande fokus på Österbotten och de närliggande regionerna.

Vem är du – kvalifikationer

Som person är du positiv, driven, engagerad och du gillar kreativ problemlösning som gynnar alla parter på bästa sätt. Du har en entreprenörsanda, är professionell i ditt arbete och har stor social kompetens och kan därmed smidigt arbeta med dina kollegor i ägarbolagen. Vidare stimuleras du av en flexibel arbetsmiljö och kan snabbt sätta dig in i nya miljöer och har förmågan att prioritera ärenden i ett högt arbetstempo. 

Flytande i svenska eller finska i tal och skrift är ett krav, likaså goda kunskaper i engelska. Övriga språk ses som en merit.

Din utbildning och relevanta erfarenheter

Du är

  • Kreativ och frågvis. Du har ett genuint intresse av att förstå kunden, vågar tänka utanför boxen och spåna vidare med kunden utan att fastna i ”du ska köpa det här”. Du har fokus på att förstå din kund och hitta lämpliga lösningar.
  • Personlig. Du förstår att kunderna inte gör affärer med företag utan med personer de gillar och litar på och därför prioriterar du att skapa och upprätthålla en personlig kontakt med dem.
  • Orädd. Du ger inte upp efter några försök att få tag på en person utan använder din kreativitet. Du kan ta ett ”nej tack” utan att bli handlingsförlamad.
  • Tydlig och övertygande. Även om du är personlig så vågar du prata om den kommande beställningen. Orsaken till att ni träffas är ju för att göra affärer. Du övertygar och behöver inte övertala.

Du har

  • högskole- eller yrkeshögskoleutbildning inom IT alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Livets skola i kombination med relevant flerårig arbetserfarenhet går också bra.
  • Om du har erfarenhet av att arbeta i en entreprenörsmiljö, ett uppstartsbolag eller kanske i ett nyetablerat affärsområde är detta naturligtvis meriterande.
  • Lätt att ta till dig nya saker och en bra teknisk grund att stå på. 

Vi erbjuder dig

  • En synnerligen intressant och häftig resa i ett uppstartsbolag med två starka ägare i bakgrunden. Du kommer alltså själv att bära ett stort ansvar för företagets framtid, vad kan vara bättre än det?!

Placeringsort

  • Vasa

Tilläggsuppgifter ges av

  • VD Robert Ståhl, robert.stahl@nsdc.fi el. 040-769 6999

Din ansökan

  • Vi vill ha din ansökan senast den 29.3.2020. Tjänsten besätts genast vi hittar en lämplig kandidat, så sänd in din ansökan så snabbt som möjligt.